#673

 

Tillverkade ett album från Kopparverket i Riddarhyttan

av mina samtliga bilder därifrån  från alla år

I varje fall av dom digitala bilderna 

Då jag ser alla bilderna därifrån så ser jag att jag har fotat allt som finns där

och jag behöver inte mera återvända dit något mer 

Trots att det ligger så nära hemmet mitt

Känns ju lite synd

jag tyckte om att åka dit då jag kände för det 

Det mesta minnet som jag har därifrån det var att jag var dit en sen vinter kväll 

jag kom inte in med bilen så jag fick gå i snön 

och jag fotade med hjälp av en ficklampa  

 

Kopparverket i Riddarhyttan har anor från medeltiden 

på 1870 talet så lades verket ner 

 

Det finns en bild i albumet med ett ansikte i en sten  

får se om ni kan se den

Jag gjorde det lite lättare att jag markera den bilden med en pil 

https://pentaxfoto.jalbum.net/Bergslags%20Bilder/Kopparverket 

8 kommentarer:

  1. ...beautiful images, I would love to drive down the first road.

    SvaraRadera
  2. Gorgeous track in the woods. Your mini waterfalls are fantastic in the album.

    SvaraRadera
  3. The gallery photos are spectacular.

    SvaraRadera