#679

 Älvros Kyrka klockstapel


Man passerar älvros vackra kyrka på vägen till min syster

med familj i fjällen 

Tanken var att jag skulle fota hela kyrkan då vi stannade där

men jag lyckades köra fast med bilen i den djupa snön där på parkeringen

så jag fick annat att tänka på 

Det kom en kvinna på en spark körande 

Vi fick en hjälpande hand ifrån henne så vi kom loss

Hon lade märke att jag enbart hade på mig tunna tofflor på fötterna

och hon undrade varför jag hade sådana tunna skor på mig

mitt i vintern 

skoja med henne och sade att vi är ifrån en speciell stad i Sverige

och förstod inte bättre 

Men hon trodde inte på det 

 

2 kommentarer:

  1. ...getting stuck in the snow isn't fun!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I've done it a few times it's not that fun :-)

      Radera