#705

 Idag men för 10 år sedan

så var vi på väg hem ifrån Motala



strax före Örebro så kör man igenom denna vindkraftpark 

jag måste erkänna att jag har blivit mer och mer i mot kärnkraft
 

Vi skulle kunna ha 40 kärnkraftverk i landet

det skulle inte vara räddningen för oss 

då vi inte får behålla vår el som det är nu 

det skulle vara likadant om vi hade 40 verk i landet som det är nu

70% av vår el skulle hamna ute i Eu

som det är nu 

och vi får behålla det som blir över till oss


som det är nu så kan ett dieselverk eller ett smutsigt kolkraftverk

någonstans i europa 

bestämma våra elpriser här hemma 


allt hänger ihop med Nordpol och eu 

jag blev lurad flera en jag blev lurade i valet 

att vi saknar egen el i sverige 

 

vi har överskott av el 

om vi nu får behålla våran el här i sverige 

vill säga


så tänker jag i alla fall

11 kommentarer:

  1. ...we have the same style wind turbines here.

    SvaraRadera
  2. We have a wind farm not too far from where we live.

    SvaraRadera
  3. They do make for interesting photos. I pass a large group of them as I drive out toward Palm Springs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Good that they can be in the same place and build power

      Radera
  4. Seen same style of turbines while traveling
    https://www.melodyjacob.com/2023/03/red-one-shoulder-ruched-midi-dress.html

    SvaraRadera
  5. Son los nuevos gigantes moderno, como diría ahora el bueno de Don Quijote.
    Feliz fin de semana.

    SvaraRadera
  6. Same here too! Good shots :-D

    SvaraRadera