#471

 I Lördags så var vi på en skördemarknad

Det är väl ingen riktigt skördemarknad till så vida

att det är bondens dag denna dag i dagens läge

Det brukar vara mest av antika grejer som knallarna säljer idag 

men i nått enstaka fall så fanns det både frukt och grönsaker

och rot grönsaker till salu 

Sylt och marmelader och saft 

Jodå det var en marknad för alla 

till och med för mig

jag gillar området jag har vart här tidigare vid nått tillfälle 

så jag lämnade marknanden vid tillfälle

och luffade runt på egen hand på området stundvis

jag blev lite överraskad att det var så många blommor kvar än

som blommade för fullt trots i slutet av september månad

Men det är ju 10 mil söderut från oss

så det är väl i en annan växtzon kan jag tro 

Övriga bilder finns här

https://pentaxfoto.jalbum.net/Mixed%20Places/Karlslund%20herrg%C3%A5rd%20med%20tr%C3%A4dg%C3%A5rd/ 

4 kommentarer: