#472

 Vi var också på Husvagns mässa i Helgen
















Jag gillar inte husbilar
 Dom är mest i vägen på vägen

och kör oftas ett sakta tempo  

dom är även trånga på insidan

mot vad en husvagn är i samma storlek 

en säng ett kök sedan så är det inte mycket mer




 Jag gick in på butiken

medans frugan var inne på dollar store

och handlade

Min favorit vagn är Polar vagnen

bara för att vi har en själv

men också att den andas kvalitet och byggd för våra klimat 

året om 

Eller som den heter
 Made In Norrland

















Adria är också ett mycket trevligt märke


 


Men även Adria har riktiga priser

som man bara kan drömma om

eller att vänta på vinsten

Nu går även riks räntan upp i Sverige också 

så som det inte räcker med höga mat priser

bensin priser och el priser

nu blir det även dyrt att bo också av hyran till banken

ingen lär väl sig klara sig undan 

även hyres rätter blir väl drabbade av förhöjda  chock hyror 

det har blivit för dyrt att leva helt enkelt för en vanlig person

och allt för att EU ska kriga mot ryssland 

av en ekonomiskt  krigs föring 

Är ni också en av dom som gick på

sverigedemokraternas val löfte att sänka bensin med 10 kr

jag gjorde det inte !!

För det kan vi inte

Det är EU som bestämmer bensin priserna 

och ni ska se att dom kommer även att förbjuda

sverige nya kärnkraftverk 

Hoppas jag har fel !

och ett max tak på el räkningen är också bara att glömma

England fick igenom det för dom är inte med i eu längre

Om jag räkna rätt så ska dom i england få ett max pris

på 2,500 kr i el räkning per hushåll resten tar staten hand om 

 

Nu kom jag ifrån ämnet

det var ju husvagnsmässa













Efter vi var klara med husvagns mässan

och dollar store så blev vi sugna på våfflor

I Ludvika så finns det ett våffel bruk 












 



 

10 kommentarer:

  1. Jag börjar återigen snegla på husvagn. Vi slutade 1998 men nu när vi flyttat till lägenhet skulle det vara fint att ha en liten billig vagn att hänga för att lätt komma ut i naturen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en trevlig upplevelse jag sover också så bra i en husvagn
      men i år så har det inte blivit någon tur med vagnen för dom rådande bensin priser

      Radera
  2. As much as I like how sophisticated and multi-utility they have, these trailers are impossible to overtake on a narrow country road. Great post :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Roentare
      I usually go to the side and let the traffic behind me pass

      Radera
  3. They are amazing these days--- I've been tempted over the years, but I can stay in a lot of nice hotels/motels/lodges for what I'd spend for one. But-- they are amazing these days.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Bill
      I agree with you on that
      Both petrol and diesel make it very expensive today

      Radera
  4. Svar
    1. Yes, a lot
      They sometimes cost more than our house costs

      Radera