#459

I helgen som var och i Lördags kväll 

så blev jag lite nervös av en hög förväntan 

blev nog lika nervös nu i lördags som jag var en kväll under 1980 talet

då jag var där sist 

Kärrgruve parken i Norberg har öppnat upp portarna igen

efter så många långa år av mindre helt dött där i parken 

har väl vart där under en bil utställning en gång och på någon punk festival  

som går fortfarande i kärrgruve parken var sommar


Men nu i lördags så var det tillbaks till en riktigt folkets park igen

 med artister både på ute scen och på dansrotundan

Kärrgruve parken har ett landmärke i sverige som var en av sveriges

bästa folk parker en gång i tiden

hela den stora artist eliten var här både från sverige och norden

alla hittade till kärrgruve parken under 1980 talet 

och även jag med mitt gäng på den tiden 

här sågs bland annat eddie meduza på den stora ute scenen 3 gånger 

då vi mötte varandra min fru och jag då var Tomas Ledin i parken  

på stora ute scenen

 

jag var klädd som en luffare på den tiden 

lite likt fortfarande mig 

vissa ränder går aldrig ur  

nej men

eddie meduza t skirt och skinnvästen på och med slitna jeans 

och med fett i håret så luggen låg rätt

det var viktigt 

ja sade att jag var nervös nu i lördags

det var jag nog då med då jag såg min fru inne i parken

eller kanske inte

enligt min fru så var jag ganska så rak fram på en gång vi sågs 

och det var tur för mig att jag inte åkte på en rak höger

av min fru då vi träffades 

visst jag var full då

full som ett plakat som jag oftas var på den tiden

men det har inte med saken att göra 

 

jag fick ingen rak höger av min fru då på 1980 talet i kärrgruve parken

då vi träffades 

utan efter ett tag så gick vi upp till disco banan inne i parken

och dansade där ett tag 

dans ska jag låta vara osakt från min sida att det var

men vi var där i alla fall

och det slutade med att jag fick äran att köra hem min fru då

hem hit till skinnsberg 

ja jag körde inte själv så klart utan det var en annan chaför den kvällen

men med min bil 

min raggar bil då 

 

tror faktiskt det började med att jag frågade min fru om hon ville se min

nya bil sterio

i bilen nere på parkeringen  

jo så var det 

så vi satte oss där i bilen min och lyssnade på mina kassetband 

 

Parkeringen ja vid kärrgruve parken

ja där ute så var det mest full fart i bilarna och utanför bilarna 

ibland så behövde man inte gå in i parken 

för det var mera fest just ute på parkeringen än inne i parken 

 

ja vilka minnen jag skulle kunna hålla på 

spalt meter efter spalt meter med minnen från den tiden

 

Men nu så är det nutid och man får förhålla sig efter det 

det var sässongs avslutning av folkets park denna lördag

vart fall av ute aktiviteterna

nu under hösten och vintern så flyttar dom in i baren kiln

inne på området

det var tiden 19,00 till 01,00 som gällde inne i parken 

vi hade förköp och det var klart då vi kom dit 

endast 670 kr för oss två 

ett helt ok pris tycker jag 

många klagar på det höga priset för inträde i parken 

det gör inte jag för det går till ett bra ändamål anser jag

 annars så kanske vi inte har någon folkets park kvar längre

det är bara att välja   

Larz kristerz körde igång dansen vid 21,00 och till 22,00 om jag inte mins fel

jo jag var även denna kväll lite berusad av mig

vid mellan akten så uppträdde ett pirat band

som kallar sig för pat razket på stora ute scen 

men dom tar jag i nästa inlägg 

och jag tror att dom körde över tiden ett litet tag

för efter 23,00 så körde Larz kristerz igång igen och fram till

avslutningen som blev runt kl 01,00 

 

ja det blev ett allt för långt inlägg detta

det bara liksom far iväg för mig då saker börja snurra i mitt huvud '

men som vanligt så blev det en mycket strålande kväll trotts lite regn skurar

då och då

vi hade lika roligt i alla fall  

det blir ju så när man umgås med bra musik och folk

och vi hoppas att kärrgruve parken har ork att köra en sommar till 

för detta var det bästa som har hänt bygden att kärrgruve parken har öppnat igen 


Kärrgruve parken i Norberg lägg det på minnet

 

Mera Bilder finns här i detta album

https://gallery.jalbum.net/sv/browse/user/album/2025835 

 

 

7 kommentarer:

  1. Svar
    1. Thank you ananka it was a very good evening

      Radera
    2. I enjoy music very much. I mostly like stuff from before I was born!

      Radera
  2. This is very cool! Funky and full of great vibes!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much roentare
      A very good band that I have followed for many years

      Radera