#234

 Såg att jag köpte denna vinyl skiva på Obs varuhus

Obs var ett av coop varuhus en gång i tiden

Obs var ett bra varuhus tyckte jag

dom hade allt från mjölk till soffor under samma tak

mat-möbler-ljud-skor och kläder och resturang 

var bekant med han som skötte just ljud avdelningen

han var ifrån Borlänge

och han stoppade mig då han såg mig i affären

och meddelade att han hade fått in vinyl skivor som jag gillade

bland annat denna kanske

den kostade då jag köpte den 25 kr 1980



 Keith Richards har sagt att den bästa gitarr spelaren
är just Chuck Berry


 

6 kommentarer:

  1. ...Chuck Berry is a legend.

    SvaraRadera
  2. One of the all-time greats. I used to listen to Chuck on 8 track back in the late sixties.

    SvaraRadera
  3. Hans musik håller fortfarande. Cool LP som jag kommer ihåg från skivbackarna på den tiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja verkligen många artister har haft han som en förebild
      tack Tony

      Radera