#1206

 Igår så var det dags igen för årets höjdpunkt

i Norberg

Myrberg hade kallat för det årliga rallyt 

Myrbergs Rallyt

Dom skulle köra en sträcka av 14 mil

och med olika prov på varje station efter vägen

Starten går vid karlbergs hembygdsgård i Norberg 

och jag var där i tid

starten skulle börja kl 09,00

så jag han med och besöka Lapphyttan före start

Lapphyttan var ju med i programmet Historien om Sverige 

Lapphyttan finner man upp till vänster om besökscentrum

https://pentaxfoto.jalbum.net/Bergslags%20Bilder/Norberg/Myrbergs%20Rallyt%202024/ 

 

Jag såg även att förra årets Myrbergs rally  

behandlade jag bilderna i HDR i affinity photo 

man jag säger mja om det så här i efterhand  

det blir allt för mycket kontrast och färg för mig

men allt handlar ju om tycke och smak 

dessa bilder kan ses här

https://pentaxfoto.jalbum.net/Bergslags%20Bilder/Norberg/Myrbergs%20Rallyt%202023 

8 kommentarer:

  1. ...Mikael, I enjoyed your car show, have a fabulous day!

    SvaraRadera
  2. The cars bring back lots of memories. Have a wonderful day.

    SvaraRadera
  3. Buena imagen, que he visto multiplicada, al entrar en tu gran albúm fotográfico.

    SvaraRadera
  4. Great photos of all these cars. I am so glad people restore them and keep them alive! Modern cars are good but look boring I think. Older cars look so much better and have more personality!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolutely I agree with you on that
      Thanks ananka

      Radera