#1194

 Jag tycker inte om dessa extrema soliga dagarna

Och helst när jag är ute och fotar 

Många bilder blir utbrända

eller helt svarta 

Men den 29 maj 2014 var jag till Landsberget

här utanför Fagersta 

Det mäter en höjd över havet av 217 meter

och på toppen så står det gamla luftövervaknings tornet

ifrån andra världskriget 

och vem vet det kanske kommer snart till användning igen 

som det ser ut nu i Europa

Men annars så var denna plats en plats som man besökte

då den stora skogsbranden härjade sommaren 2014

alltså jag var cirka en månad före här innan branden bröt ut

Finns en bil väg upp också

men det går även en stig upp för berget

och det var den jag tog

och när inlands isen drog sig bort så formade det

berget på sitt sätt 

ser ni ansiktet

6 kommentarer:

  1. ...Mikael, your gorgeous images of nature are beautiful to see this morning. I wish you a wonderful weekend.

    SvaraRadera
  2. Es una maravilla la serie de imágenes que has tomado en tus fotografías.
    Que tengas un feliz domingo.

    SvaraRadera
  3. Yes, I saw the face looking down onto the floor. Your forest exploration is very nice

    SvaraRadera