#1203

 Så här ser himlen ut i kväll




sedan så skulle jag åka ut på ett

älg safari igen tänkte jag

men när jag kom till kommun kontoret

så såg jag att det var öppet fortfarande

Der är ju EU val idag 

och jag hade inte tänkt lägga någon röst på det

men när jag åkte förbi kl 20,30

tänkte jag

ja varför inte


och det var ingen tvekan på

vilket parti som jag lade min röst på

det var på ett parti som mest har sin tveksamma

hållning till EU och dess lagar och beslut

så nu vet ni det om ni ville veta 

så det gick väldigt snabbt för mig

och utan tänke tid 

så nu har jag gjort min plikt som medborgare
 


12 kommentarer:

  1. Svar
    1. Thanks Tom
      There has been a lot of rain

      Radera
  2. Svar
    1. Thanks roentare
      it was beautiful last night after all the rain

      Radera
  3. My immediate thought when seeing your sky pictures is Van Gogh! Really!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Many thanks Bill
      We have had a lot of rain now

      Radera
  4. These are wonderful and amazing photos. :-D

    SvaraRadera
  5. Me parece espectaculares las imágenes de los cielos, que has captado.

    SvaraRadera
  6. Beautiful, ominous skies. Good luck with the election!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks so much to you
      My voting didn't go so well

      Radera