#997

 Februari 2012

så var vi ute för en picknic frun och jag

här hemma

Vi körde runt i kloten reviret

och dess storslagna natur 


 Nyfors


Vi har i släkten min sedan urminnes tider

sådana som påstår och har påstått

att dom har haft och hade besök ifrån andra sidan  

jag påstod hela tiden att det enbart  var järn spöken

i dessa huvuden på dessa

Här vid Lomtjärn

så stanna vi till och gick av vägen och bilen 

nedför en sluttning

och man ser inte vägen där nedanför 


 Här så satt vi på en päls ute i snön

och drack vårat kaffe och hade det skönt i solen som värmde

Jag hade innan känt av lite sånt jag med som  min mamma

hade känt 

det hade jag gjort sedan barnsben 

ta bara stugan vid kullen här i riddarhyttan 

där så hördes en varning innan någon levande mänsklig 

kom in i köket  

man hörde att någon stampa av sig snön ifrån sina skor

ute i tamburen där på kullen bland annat

ja det hördes mycket på kullen

 

så jag var inte själv om sånt här 

men ändå så ville jag inte erkänna sånt här 

och framför allt inte tala med min fru om sånt här

 

Men när vi satt där på pälsen och drack vårt kaffe

bland annat

så hörde både jag och min fru ovanför oss

uppe på vägen grusvägen

som nu var av snö att det kom en häst med skrinda

vi hörde ljudet ifrån hästen och den hade bjällror 

som plingade som dom gör då dom sitter

på en häst som travar 

Jag greppa kameran och pulsade upp genom snön

för att fota av häst spannet

när jag kom upp på vägen 

så fanns det ingen häst

och efter spåren på vägen i snön

så fanns där bara bilspår 

inga spår efter en häst 
 

och vi hörde det bägge två att det kom en häst

både min fru och jag 

så denna gång så hade jag inga järn spöken i mitt huvud 


vi fortsatte vår resa och picknic 

och vi funderade vad det var för något vi hörde

6 kommentarer:

  1. Es admirable, la belleza de la naturaleza, que se aprecia de maravilla en tus fotos.
    Un abrazo.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Miradas
      Nature is beautiful

      Radera
  2. Love the fine art shots of the sun and the foreground water slot

    SvaraRadera
  3. ...a beautiful day for a picnic if you are dressed properly.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Tom
      I wear clothes for nature almost all the time
      It doesn't matter if I go to town or here at home
      I'm always wearing the same clothes

      Radera