#988

 Idag så var det dags igen

jag återvände till Kopparverket i riddarhyttan igen 

trots att jag lovade att inte försöka åka dit igen 

för jag har varit där i så många gånger och i repris nu 

Men det är svårt att inte åka dit

som idag mellan tävlingarna på skidor på teven 

så åkte jag dit mellan herranas och damerna i pausen 

Detta område ligger även mig varmt

för detta var kan man säga en av mina lekplatser

som jag hade 

här så var det perfekt att köra med mopeden 

när man var 10 år fylda så körde man här

och lekte runt med den 

bara ett stenkast här från så bodde även min mormor 

därifrån och hit så gick det en stig i skogen

där jag dundrade fram med mopeden 

Här gick det även bra att bada och duscha

på sommaren 

man ställde sig bara under damluckorna

för att svalka av sig

ja så det blir nog svårt för mig att inte åka hit igen

blir nog flera gånger 

idag så var jag hit bara för att se om det hade blivit någon is

ännu och det hade det blivit 

jag hade blivit förvånad om det inte hade blivit det 

för vi har som sagt var kallt väder länge nu 


Jag lade ihop bilderna tillsammans med dom övriga bilderna härifrån i samma mapp 

https://pentaxfoto.jalbum.net/Bergslags%20Bilder/Riddarhyttan/Kopparverket/

2 kommentarer:

  1. ...this would be a place that I would love to visit, thanks for taking me along.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Tom
      I'm glad you enjoyed it

      Radera