#1004

 Det räcker nog att bara säga

Salming 

Då vet alla vad det handlar om

Jag är ju i den åldern att jag kommer ihåg en spelande

Börje Salming i NHL Hockey och tre kronor 

jag har för mig att han avslutade sin karriär 

i AIK Hockey här hemma i Sverige

på 1990 talet

Hur som helst så kanske han var den största av dom alla

jag vet inte

Han brukar kallas för det i alla fall

 

peter forsberg Niklas Lidström Mats sundin

var inte heller fy skam 

 

men stor var han och banade vägen för andra som tog klivet

över atlanten till NHL Hockeyn senare


Jag följer serien Börje på Viaplay

och jag har sett klart dokumentären

Här på SVT play 

och jag kan bara rekomendera att se dom

vare sig man gillar hockey eller inte

dom är riktigt bra tycker jag 


kan hända att jag gillar serien på svt lite mera

för där så var det på riktigt med Börje och Stig 

https://www.svtplay.se/salminggenen

Han var trogen NHL i 17 år

varav Toronto maple Leafs i 16 år

fast han sa att jag ska bara över dit i 2 år 

sen kommer jag hem igen 


G
M
T
Y
Talfunktionen är begränsad till 200 tecken

2 kommentarer:

  1. ...I joke that I;ve heard is that Canadians are born with ice skates on.

    SvaraRadera
    Svar
    1. It is said that Canada is the home of hockey
      And Toronto is the mother land of hockey
      Börje Salming from the mountains here in Sweden came to the right place

      Radera