#993

 Vägrar att släppa greppet


och det är väl lite som jag tänker

jag vägrar att släppa greppet av min Linux dator 

Brukar tänka så här

Det är som att använda sig av analogt foto med film kamera

när jag använder Linux och dess programvara

det blir inte så perfekt som digitalt 

men det blir levande 

eller hur jag ska utrycka mig 

Fria program som gimp och rawtherapee som jag redigerar

mina bilder med 

med mera

blir lite som analogt foto 


denna bild på lövet hade varit klart på en sekund

med till exempel ett adobe programvara

en eller två knapptryck så har AI fixat det 

nu så fick jag berarbeta bilden manuellt i gimp

tog kanske 5 minuter för mig

6 kommentarer:

  1. No one should question the tools an artist uses.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Bill
      But I get commercials all the time now from everyone during Black Friday of various photo programs

      Radera
  2. ...I like the single birch leaf.

    SvaraRadera
  3. A stubborn leaf holding on as long as it can.

    SvaraRadera