#1006

 För att återgå till min huvudvärk

av Bank ID och Huawei mobiler

så har jag nu hittat lösningen på problemet

med hjälp av tidningen mobil 

https://www.mobil.se/nyheter/sa-kan-huawei-mobiler-fortsatta-anvanda-mobilt-bank-id-trots-avradan/1538481

Det finns en app som man installerar och som heter

Gspace 

https://gspaceteam.com/

sedan jag hade installerat denna app

så fick min huawei hela google play

biblioteket och arkivet där

tillgängligt 

Min mobil blev en google mobil som bank id

kräver att den ska vara

eller iphone !


Nu så har jag inte saknat google på någotvis

utan tvärtom jag har vart glad att ha sluppit google

Huawei app gallery har så många andra

likvärdiga appar så jag har inte saknat google play

med undantag av en app

och den heter naturkartan

den ladda jag ner och den har jag nu och är fullt fungerande

via Gspace

och några andra appar saknar jag inte för tillfället

det som inte finns på huawei app store

det kan man göra i stället via webben 

ja det skulle i så fall vara svt duo app

när vi ser på programmet

På spåret på svt på fredagarna

den kan jag också ladda ner nu tills i morgon

då kan vi vara med och tävla vi också


så nu är min huvudvärk borta

och det finns lösningar som andra försöker att blocka

och jag slipper nu att köpa mig en ny mobil telefon


9 kommentarer:

  1. ...I don't know a thing about apps.

    SvaraRadera
    Svar
    1. There are just a bunch of apps that make me a little lost
      I mostly use the web
      Thanks Tom

      Radera
  2. I used to get migraine quite a bit. It can be so distressing

    SvaraRadera
    Svar
    1. I can understand that
      It must be hard for you

      Radera
  3. Glad you have found a solution. I always figure if I'm having a problem with the computer, an app or something other, then there must be others out there too and I'm sure there is some kind of solution. Goodbye headache! :)

    SvaraRadera
  4. Glad you solved your problem. Technology can be a headache!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes really can be hard for me to understand sometimes :)

      Radera