#930

 En natt på hotell i Karlstad 

Har vi klarat av nu igen utan bekymmer 

och jag måste medge att detta Hotell för mer och mer försmak av mig 

Vi har legat här nu ett antal gånger 

Både som vanliga turister höll jag på att säga

och när det gäller show kvällar på Hotellet 

Under show kvällarna så försöker vi att passa på när Larz kristerz

besöker Hotellet 

Det är svårt att inte ha roligt när Larz Kristerz är på besök 

Man ser att hela bandet trivs med varandra och att dom har det roligt

på scenen tillsammans 

och det visar dom med ett högt tryck och full fart på scenen 

jag kan inte säga att jag har tröttnat på dom 

trotts efter så många år nu som jag har följt dom så känns det lika bra

och roligt fortfarande att se och höra dom 

Dock så blir det mera långa hopp mellan deras

spelningar som vi åker på nu mot tidigare år

vet inte vad det kan bero på om man har blivit äldre

och har blivit mera bekvämare av sig

och har blivit en soff liggare

Nej det tror jag inte att det är !!

utan det har varit annat som har kommit i vägen

helst på sommaren

då har det blivit i stället mycket åk med cadillacen i stället

och man har raggat runt med den 

svårt att hinna med allt  

 

Jag fotade även denna kväll med mitt senaste inköp av objektiv

sigma art 18-35 /1/8

Märkte dock att autofokusen inte hängde med i alla bilderna

om det blev serie bildtagning 

Pentax akilleshäl är just autofokus på sina kamera hus 

den är inte i klass

Pentax lämpar sig mera för långsamt naturfoto 

studio ljuset på scen kan man inte styra över det finns där

så klart !

så vit balansen i kameran tappar bort sig ibland

det var även på vänster kanten ett starkt vitt sken 

som inte kameran tyckte om

https://pentaxfoto.jalbum.net/P%C3%A5%20scenen/Larz%20Kristerz/Gustaf%20Fr%C3%B6ding%202023-09-29 


6 kommentarer:

  1. ...now I see why you went on this trip!

    SvaraRadera
    Svar
    1. A lovely trip with lots of joy and photos
      Thanks Tom

      Radera
  2. A grand band playing at this hotel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, they are very good, one of the biggest bands in Sweden
      of dance music
      Thanks roentare

      Radera
  3. It's a grand time when you get to see one of your favourite bands.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes really then I really enjoy it
      Thanks Bill

      Radera