#902

 Tänkte jag skulle komma igång igen

av mina vinyl skivor igen

jag har några kvar i hyllan !

Det är svårt att inte tycke om Alf Robertson 

Arbetar grabben från göteborg med sin mörka röst 

Alf Robertson var som Johnny Cash i sina texter

kan jag tycka  

Han stod hos dom svaga i sammhället 

och i sina texter var det mycket om det vanliga folket

arbetare och mindre lyckade personer 

Hank Williams var country musiken cadillac  

Om då Alf var sveriges Volvo då 

Jag tror att det är inte så många  nu idag

som lyssnar på alf robertsons musik dessvärre

När spelade dom han på radion senast om man säger så 

Han dog endast 67 år gammal år 2008 

hjärtat orkade då inte mera på han

efter år av ett så kallat besvärligt och ett hårt liv 

han hade inte ens råd med att betala elräkningen 

 

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. same content in the lyrics of the songs
      Thanks so much

      Radera
  2. ...he has a wonderful sound.

    SvaraRadera
  3. Country music style melody. I love it.

    SvaraRadera
  4. Confieso que no lo conocía, pero al escucharlo, tengo que decir que me ha gustado.
    un abrazo

    SvaraRadera