#894

 1 September och hösten är här

ute så regnar det som det har gjort sedan i början av Juli

Nu så måste väl våt markerna vara återställda

så nu behöver dom inte limma fast sig på vägar

och flyplatser längre kan jag tycka 


Jag gillar hösten det är min årstid

men jag gillar inte regnet

men när det är höst så kan det få vara så

det hör liksom till att det ska regna då

av hösten så gillar jag lugnet och färgerna

och luften 

jag gillar också svamp 

men i år så har jag inte varit ut alls

för att plocka svamp

jag har liksom gett upp 

folk kommer hem med kilo av svamp 

från skogen så jag utesluter att det är nog rätt så

rent i skogen från svamp 

kantrareller i alla fall

 

Undrar om det kan stämma att vikingar åt

flugsvamp och andra giftiga svampar

för att få sina rus i kroppen

jag menar att normala människor så går det inte

det slår ju ut delar av kroppen som nervsystem

och magar och kan lede till döden i värsta fall 

men det är ju klart !

Vikingarna var ju inte heller normala människor 

men dom var först över till Nord Amerika i alla fall

långt före Columbus sägs det

Nordmannen Leif Eriksson upptäckte Nord Amerika redan på 

1000 talet nästan 500 år före columbus 

























8 kommentarer:

  1. Si llevara muchos meses de sequía y comenzara a escasear el agua. Estaría deseando de que llegara la lluvia. Eso es lo que está pasando ahora , desgraciadamente por mi tierra.
    Feliz fin de semana.

    SvaraRadera
    Svar
    1. It is sad for you when there is a drought of rain
      Water is necessary for everyone's life
      Thank you so much Ventana

      Radera
  2. Your exploration and foraging in the forest are the best

    SvaraRadera
  3. ...nature's details at their best.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Tom
      I like nature, it gives me the power

      Radera
  4. Svar
    1. Thanks so much Bill
      They are beautiful but I dare not eat them

      Radera