#931

 Hornkullens silver gruva

Känns det igen !

 

På vägen till Karlstad så tog vi vägen över Nykroppa

och skulle besöka Hornkullens silver gruva i Fredags

Dessvärre då så var det ett väldigt regn väder som kom över oss då

Men jag var upp till gruvan men vände och körde därifrån 

Tyckte jag kände igen mig men var inte säker ändå


Men på Lördagen efter vi hade lämnat hotellet så gjorde jag ett nytt försök

och det var bättre väder då 

Och jag kände igen mig på nått sätt att här har jag varit tidigare 

och när jag kom upp till gruvan

Då kom jag på att här har jag varit tidigare 

Nu så kände jag igen mig vart jag var

Men dessa bilder hade försvunnit för mig

plus ett 100 tals andra bilder då min hårddisk gick sönder tidigare

så det var kul att vara tillbaka igen 

då jag var här sist för några år sedan en sommar

då var hela området befolkat av en massa turister

kanske ett 100 tal 

Idag så var jag helt själv 

Kändes skönt 

Tänka sig att detta område är ifrån mitten av 1300 talet 

och det har hämtas silver från gruvan under flera 100 år 


Under Fredag på Hotellet och under besöket här 

så gjorde jag ett radikalt fel med kameran 

jag hade glömt att aktivera shake reduction på kamera huset 

det är inte hela världen att inte den är aktiv i normala fall

men under mindre normala fall då slutar tiden hamnar under 1/60 sek

ner på 1/8 sek då kan det vara svårt att få klara bilder utan den funktionen

och dessa tider var det under kvällen på hotellet

och även här vid gruvans mörka partier 


Ja det var ett fel från mig då när man inte var så allert i huvudet 

av stunden om man säger så

Men bilder blev det i vilket fall som helst

och nästa gång så ska anti skak funtionen vara aktiv

det har jag bestämt 

https://pentaxfoto.jalbum.net/Bergslags%20Bilder/Hornkullens%20silvergruva


6 kommentarer:

  1. Gracias a un informático, pude recuperar las fotos, de un antiguo portátil, que me dejó de funcionar.
    Siempre la mente, recuerda los lugares que hemos visitado antes.
    Feliz domingo de descanso.

    SvaraRadera
    Svar
    1. It was great that you were able to save your pictures
      I couldn't do that
      Have a nice Sunday
      Thanks Miradas

      Radera
  2. ...did you find any silver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. No, not much
      I have to keep going to my Work as usual
      Thanks Tom

      Radera
  3. Exploration into the mines is always exciting. Great album

    SvaraRadera