#941

 Idag men för  10 år sedan

så var jag ner till Västerås

och besökte Valby friluftmusem

Det var inte det besöket som var planerat

Utan jag var och lämnade in min Iphone

för reklamation för 3 gången 

jag hade oturen att få tag i ett väldigt dåligt

exemplar av en Iphone

sedan dess så har jag inte vågat köpa mig en ny Iphone 

Felet var ingen eller delvis dålig täckning av nätet 

trots telia nät 

På hemvägen så stanna jag till även i Ramnäs

och körde upp till Herrgården där

och gick in och fråga efter nyckeln till smedjan 

och det blev även några bilder därifrån 














10 kommentarer:

  1. ...was this an old steel factory?

    SvaraRadera
    Svar
    1. More of a Lancashire type forge
      was a forge until 1964 when this last forge of this type was closed in the world

      Radera
  2. You do explore a lot of abandoned factories and ruin sites. These are fantastic.

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk förstabild. Den Folket park skulle jag velat besöka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer inte ihåg nu vart den har stått tidigare
      Tillberga eller Hökosen låter bekant men jag är inte säker
      den är flyttat hit till vallby
      Tack Tony

      Radera
  4. I could get lost in time taking pictures there.

    SvaraRadera
  5. La fotografías , te ha salido perfectas, para que podamos apreciar ese lugar.
    Un abrazo

    SvaraRadera