#944

 Idag så blev det en ny tripp


Dottern och jag åkte till Avesta

och till en sekond hand butik där

Hon var ute efter ett nytt soffbord till hennes lägenhet

och vi hittade på ett till henne

och jag måste säga jag som kan vara lite för mycket

skeptiskt av mig för sådanna här butiker

detta var en mycket bra butik

stort som Ikea och en mycket och många hjälp samma

butiks personal

det är via kyrkan som butiken drivs 



Dottern fick med sig ett soffbord med sig hem

och det blev nedburet och packat och klart av personalen 

och det var bara att hämta det på lastkajen när vi var klara

själv så fick jag med mig en dvd film

och flera tusen tals filmer som dom hade på hyllan 

så blev det kellys heroes 

den filmen har jag bara haft på vhs


 Norberg på hem vägen




och ett besök på kondis där



tänk att hela detta ställe brann ner till grunden

för ett antal år sedan

Undrar om dom fick tag i förövarna och orsaken

det blev helt tyst om det


 

Blev bjuden av dottern




och jag tycker om att öppna skåp
vet inte varför men jag kan inte hålla fingrarna i styr
nyfiken som jag är

Medans dottern skulle besöka en annan butik

så gav jag mig ut på en ensam tripp i Norberg


 







Och allt blev fotat med mobilen huawei bara idag

14 kommentarer:

  1. ...the Chevy and Pontiac are show stoppers!

    SvaraRadera
    Svar
    1. They were really beautiful two beauties
      Thanks Tom

      Radera
  2. The second hand shop looks interesting and big.

    SvaraRadera
  3. Your streetscape is unique and original

    SvaraRadera
  4. Undrar om jag kört igenom eller varit i Norborg, troligen inte, för jag kommer inte ihåg något av dina fina bilder. Ett konditori att sätta upp på min besöka-lista. Trevliga bilder!

    SvaraRadera
  5. Great pictures-- a marvelous spot! The 55 or 56 Pontiac doesn't shake my tree, but the 58 Chevy is nice! A great post!

    SvaraRadera
  6. Si a tu hija le gustan los muebles antiguos y tiene el mobiliario de ese estilo. Es una buena ocasión encontrar una mesa de ese estilo y comprobar si se encuentra en perfectas condiciones. Has pasado un buen día, acompañado de tu hija y te ha sevido también para sacar, esas buenas fotografías.
    Feliz domingo.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Miradas
      Both my daughter and I enjoy antique furniture and things

      Radera
  7. Very nice series! It is like a day journal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much roentare
      a blog can be like a diary sometimes

      Radera