#947

 Har under veckan gått igenom

bilderna av mitt favorit dansband

Larz Kristerz

Vad har jag och vad är det som finns kvar av bild väg

För det är så att jag har förlorat en massa bilder

av dom då min hårddisk gick sönder

för ett tag sedan

 

Jag saknar platser med bilder som

Tiveden-Gävle-Ludvika-Borlänge-Mora

Näs bruk - Västerås-Mannsloge i svärdsjö

Klockarnäs i enviken

och säkert något mera ställe som jag har glömt nu 


Bilderna från Tiveden känns mest tråkigt att dom är borta

för där anser jag att jag lyckades bäst med bilderna 

mycket tack vara att dom hade ett strålande bra scen ljus den kvällen 

Ljuset gör mycket


Saknar så klart mina första bilder på dom

från söderbärke parken 

Året var 2009 och datum den 5 juni 

det var min första kontakt med dom live 

och den första som jag träffa på det var trummisen i bandet

han var och hämta vatten till kaffe bryggaren

en kväll som finns kvar i mitt minne

ett annat trevligt minne det var från Borlänge

och hotellet galaxen och när jag träffa på

gitaristen i bandet för första gången

Anders heter han och han är aktiv i bandet 

fortfarande i högsta grad

 

Så jag gick igenom bilder som finns kvar av dom

på min dator kan hände att jag har

några dvd skivor också med bilder

ska titta efter det senare 

så i detta album som jag döpte till

Larz kristerz samling album

finns bilderna sparade 

men mera bilder ska det bli bara sommaren kommer

tillbaka

https://pentaxfoto.jalbum.net/P%C3%A5%20scenen/Larz%20Kristerz/Larz%20Kristerz%20samlings%20album 



10 kommentarer:

  1. Perder esas fotos, que formaron parte de nuestra vida, es bastante lamentable.
    Feliz fin de semana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, it is very sad
      but that's how it is in the digital world it can be short
      Thank you very much Miradas

      Radera
  2. Great photo. It captures the energy!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Many thanks
      I'm glad you liked it

      Radera
    2. I've lost a dvd full of photo and it still bothers me. Sad!!

      Radera
    3. Very sad
      Many memories that are lost

      Radera
  3. You caught a great deal of musician photos there.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, there have been many pictures over the years
      Hope there may be some new ones in the future
      Thanks roentare

      Radera
  4. ...live music is hard to beat.

    SvaraRadera