#1178

 Vårens höjdpunkt



Det är ju trevligt när värmen och sommaren är på väg

men det innerbär också en hektikst tid

om man har en trädgård

allt slår ut över en natt känns det som

och allt skulle ha gjorts helst redan igår som ska göras 


 Idag så fick det bli delar av trädgårdshäcken runt tomten

som skulle fixas till 

det är en gammal poppel häck som inte lever längre

den kapa jag av längs med marken

och får se om den orkar skjuta nya skott

den som i ser här är ny planterat sedan några år tillbaka

poppel häcken är borta redan


 och allt kördes till kvarnen och sedan krossas upp till flis

såg på steg räknaren att jag hade gått 11 881 steg idag

blev många turer fram och tillbaka 

och det kändes bra att vi är på gång nu med trädgården

och fortsättning blir igen i morgon av resten

han till och med en tur i cadillac nu ikväll

den kördes runt sjön här hemma
 för att känna och kolla så allt var okej med den

före bil provningen på den

10 kommentarer:

  1. You got a big garden and a big job to do

    SvaraRadera
    Svar
    1. yes it really is too big
      it will be a lot of work
      Thanks roentare

      Radera
  2. ...I need to get help in my yard.

    SvaraRadera
  3. Ja det känns som allt slår ut över en natt. Numera slipper jag trädgårdskötsel på egen tomt men sköter om föräldrarnas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vackert att du hjälper till med tomten
      jag tror att jag skulle sakna mitt arbete här hemma av pellets och trädgårdsarbete om vi skulle flytta härifrån
      det håller liksom igång mig fortfarande
      tack Tony

      Radera
  4. That's what I should be doing!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just get started Bill
      I myself have waited far too long for this
      Thanks Bill

      Radera
  5. Es agradable ver las flores en la primavera. Muy buenas fotos, con autorretrato incluido.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Ventana
      Just a shadow from me

      Radera