#1172

 Annars så har jag hållit mig hemma

över helgen 

ville ut en tur igår med i naturen

men valde att stanna hemma och fixa saker

som har kommit efter allt för länge

som trasiga dörrhandtag i huset

fixa med cadillac

gjort klart gräsklipparens bravader för sommaren

och försökt att laga poolen eller dess pump

nya reservdelar är beställda till poolpumpen

via amazon 

Men ikväll så fick ändå lusten att åka ut en stund

och verkligen försöka att få se älg 

eller är dom helt borta

ja svaret fick jag


Den här fick jag se från bilen

och på den vanligaste platsen där dom har funnits

vart fall 


 Jag kom och störde den mitt i maten




En annan närmare sandvika

fick ja se från bilen

men den såg mig också och sprang in i skogen skydd

körde fram och vände bilen och kom tillbaka igen
stängde av motorn

och gick ut och satt mig i skydd så den inte såg mig

och vänta

tillslut så kom den fram igen

Kändes på nått sätt att han inte

kände min närvaro 


 





 Men nu så

så såg han mig 


sen ville den säkert vara ifred

så jag gick tillbaka till bilen

ja endast 2 stycken ikväll 

det är ett lågt antal mot vad det har varit 

jag försöker igen och lite senare på kvällen nästa gång 


4 kommentarer:

  1. ...I would have enjoyed seeing the moose with you!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Tom
      It would have been very nice

      Radera
  2. I really love the series here. Peeping into their lives

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much roentare
      an animal that I respect very much

      Radera