#1168

 Igår kom det fina vädret tillbaka igen

då kan man inte sitta inne

så kl 06,00 så var jag på väg i bilen i går morse

det var ju ingenting som jag kom på kl 05,00

utan det var bestämd redan dagen före 

körde mot säter för ett första stopp

och vid solvarbo så finns där en ravin

som förbinder solvarbo och säterdalen

https://www.visitdalarna.se/gora/sevardheter/solvarboravinen

där så finns det en häftig stenbro

en stenvalvsbro som byggdes på 1800 talet

fanns också en kvarn här

Här på den dåliga bilden så kan man se hur det såg ut

jag vandra inte mot säterdalen

utan jag stanna bara här vid stenvalvs bron 

tyckte det var så mycket sevärdheter just här i stället 

men en önskan har jag

det kunde har varit mera städat och röjt här ifrån

nedfallna träd och busk 

men det är bara en önskan från min sida

https://pentaxfoto.jalbum.net/Bergslags%20Bilder/Solvarbo%20ravinen
 


4 kommentarer:

  1. I like the bridge, too!

    SvaraRadera
  2. ...water is an amazing part of the natural world!

    SvaraRadera
    Svar
    1. yes indeed it is important for survival
      Thanks Tom

      Radera