#1163

 Skärpa eller målet


Idag så lovade dom regn

och till nästa vecka ska det bli snö igen 

så jag åkte ut på morgonen en stund för att hinna

före regnet 

och jag hälsade på skogen här hemma i Bockhammar 

Och idag så monterade jag på ett väldigt udda objektiv

på kameran

Ett Phenix 70-210 

Ett billigt objektiv under 1000 kr

Behöver man ha objektiv för 20,000 eller 40,000 kr 

tele eller tele zoom 

är skärpan viktigare än motivet eller målet för foto dagen 

jag fotade med ett 1000 kr objektiv idag 

https://www.scandinavianphoto.se/phenix/objektiv-70-2104-56-mc-313238 

som sagt

vart ska älg vara snart 

och skogsfåglar

är det vackert så här

jag fick i alla fall höra göken idag rakt över sjön

men så fort som jag skulle filma med mobilen

så tystnade den
 senare när jag gick till bilen då började den igen

hördes på håll

så den lurade mig idag 

men 5 maj så tyckte jag att det var tidigt

att höra göken 

https://pentaxfoto.jalbum.net/Pictures%20from%20the%20day-Bilder%20fr%C3%A5n%20dagen/2024-05-05/ 


4 kommentarer:

  1. Svar
    1. They said on Wednesday
      Hope they are wrong

      Radera
  2. The image of the clear cut is a stark reminder that we show no hesitation to ruin the Earth.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes maybe
      I think they are removing a lot of forest now
      but it may also be needed
      for pellets and build with
      But I prefer the forest

      Radera