#1166

 Igår eftermiddag efter jobbet

fick jag sol och vackert väder på mitt skogs besök


 

Idag ser det värre ut igen

regn blåsigt och några + grader varmt 

det är ju lite tråkigt när jag har en semesterdag idag 

för planerad foto utflykt långt hemifrån

Men på fredag så verkar det vackra vädret vara tillbaka igen 

 

Igår så använde jag mitt absolute första objektiv som jag köpte

det köptes 1984 på hasselblads center i stockholm 

tillsammans med min dåvarande kamera

pentax A3

Ett pentax objektiv 35-70

https://www.pentaxforums.com/lensreviews/SMC-Pentax-A-35-70mm-F4-Zoom-Lens.html

https://www.pentaxforums.com/camerareviews/pentax-a3-a3000.html 

Jag kom ihåg att jag valde mellan en canon eller en pentax

varför jag valde tillslut pentax var att jag tyckte modellen

såg stor och tung ut

ett gediget kamera hus 

Men detta objektiv har jag fått många bilder med 

och skulle tro att dom flesta mina bilder totalt sett

är fotade med denna lens 

och jag tycker att detta objektiv håller kvalitet än idag

https://pentaxfoto.jalbum.net/Pictures%20from%20the%20day-Bilder%20fr%C3%A5n%20dagen/2024-05-07

6 kommentarer:

  1. I had a Pentax for quite a while before I got my first Nikon. I made the switch because my bride had Nikon with a number of great lenses. Strictly Canon , now, but I did a lot of good stuff with the Pentax, so many years ago.

    SvaraRadera
  2. ...I've had Canon, Nikon and now Sony.

    SvaraRadera
    Svar
    1. All 3 are nice things to shoot with
      Thanks Tom

      Radera
  3. The woods look so pretty and so green.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes absolutely
      after rain, everything becomes so green and smells good
      Thank you Roentare

      Radera