#787

 Silverberget

Är en del av Bruksleden här hemma som går förbi här

ett Berg som har en natur av gruvor och hyttor 

som är överväxta av mossa idag 

Jag har en oförmåga att kunna ta mig dit idag

fortfarande

mitt knä är fortfarande skrot  det vänstra 

och man får inte komma till en Läkare heller 

jag fick nej på den frågan då jag ville ha hjälp

nu i veckan på telefonen

utan jag skulle först ta kontakt med en sjukgymnast 

och få se vad den kunde göra först 

så jag tog kontakt med en god vän som är sjukgymnast

via jobbet mitt och på arbetstid 

jo jag jobbar fortfarande trots min oförmåga att kunna gå

jag vill inte ha nått med försäkringskassan att göra 

det kan jag ta min frus referens och hennes problem med

försäkringskassan 

Men sjukgymnasten sade att detta måste en läkare titta på

och skicka mig på en röntgen 

och han skrev ett brev till vårdcentralen 

Ja ni ser vart våran välfärd fungerar idag och sedan 10 år tillbaka

Lasarett och större sjukhus 

fungerar väl fortfarande

Hoppas jag !

Men den lokala sjukvården är inte så självklar idag 

att den ska fungera 

Men sjukgymnasten tror sig veta att det rör sig om en

krossat minisk i mitt knä 

alternativ ett Ledband
 alternativ atros

men som sagt det måste röntga först 


så i morgon kl 11,00 får jag träffa en läkare

efter en smärtsam vecka av mitt knä


Nu kom jag ifrån det rätta ämnet

det handla om silverberget

och bilderna av det finns här

https://pentaxfoto.jalbum.net/Bergslags%20Bilder/Silverberget/



4 kommentarer: