#518

 Skulle bli soligt idag

och regn i morgon

Men det blev regn idag med 

Vakna i morse med en tegelsten i halsen

kunde knappt svälja allt känns svullet i halsen

dona lite hemma på förmidagen

tröttnade på det och kom på att jag skulle ut på en tur

i stället 

men till skogen och naturen kände jag inte för

i dessa älg jakts tider 

har inte varit så tidigare för mig

men jag tycker det blir mer och mer olycksdrabbade olyckor

i samband med älg jakt 

det verkar som om det prasslar i en buske i skogen

ja då går det ett skott 

så känner jag vart fall

men vart ska man åka då i stället

ja man får åka till områden i någon form

För mig så dök kopparverket upp bara så där

Mitt kära kopparverk i riddarhyttan

det var här som jag började en gång i tiden att intresserade

mig för kulturen här i riddarhyttan

Men först var jag tvungen att fylla upp den tomma tanken i bilen

det är alltid ett nöje

Brukar bli en gång i månaden   

Tur ändå att man inte kör på diesel bränsle

Undrar hur det blir med dom lovande sänkta bensin priserna

som både kd och sd och m lovade 

upp till 10 kr litern skulle ju dom gå ner 

Många gick på det, men inte jag

det är EU som bestämmer våra priser !!


Idag så fortsatte jag att använda mitt Kerlee objektiv


 Känns som om vi har blivit kompisar kerlee och jag 

Bilder från min gamla pentax kamera och med ett kerlee objektiv finns i detta album

https://pentaxfoto.jalbum.net/Pictures%20from%20the%20day-Bilder%20fr%C3%A5n%20dagen/2022-10-22/

 

3 kommentarer:

  1. ...that's quite a lense.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Tom
      it's a nice lens built in metal and no plastic

      Radera
  2. I faint everytime my partner fills his diesel Mitsubishi and I get a shock when I fill my petrol VW. Something really needs to change, we cannot keep living like this :-(

    SvaraRadera