#505

 En bild som jag fotade här hemma över Malingsbo sjön

efter jag var på väg hem från Mora efter en foto träff där

Jag satt mig på huk och hade mina knän som stöd

av kameran 

Tid 8 sekunder och iso 200

och 18 mm bränvidd

fotat 2010 oktober månad  klockan 20,58


Det är en sak som jag ansåg vara mycket bra

med en digital kamera då jag gick över till digital kamera

2010 från det analoga foto 

att det går att få till en hjälplig bild utan stativ 

kameran var min gamla samsung gx20

en kopia av Pentax k20

synd att samsung kamera avdelning slutade

det kunde ha blivit en väldigt bra kamera system

10 kommentarer:

  1. ...it turned out beautifully.

    SvaraRadera
  2. It is stunning. Great photo :-D

    SvaraRadera
  3. Ja förr när man valde diafilm på 50-64 asa för sommar och kanske 100 asa för resten av året. Allt över det var inte att tänka på. Nu kan digitala kameran gå upp till 3.200- 6.400 asa utan att man nästan ser det på bilderna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kom ihåg att jag valde asa 400 för höst och vinter ibland 800
      nu är det mycket enklare och billigare nu är det bara att vrida på ratten på kameran :-)

      Radera
  4. that really turned out well!!

    SvaraRadera
  5. Wow, that light is incredible! Well done, Mikael!

    SvaraRadera