#411

 Nästa semester kort är ifrån söndags

den 24 juli

Då var vi till Husby och besökte den årliga country på tunet 

på husby hembygdsgård 

Mycket trevligt att det är igång igen 

 

Bilder och album finns här

https://pentaxfoto.jalbum.net/Semester%20album/2022-24%20juli


Värdbandet eller vad jag ska kalla det för inleder som vanligt

Grassride heter dom och är ett 100 % bluegrass band från dalarna

har blivit svenska mästare


DCMC country band var också där i vanlig ordning 

dom kör snart igång med country kvällar igen i säterdalen 

september tror jag att det var

 

Ett band som var där också var minnesota molinders 

har dålig koll vad dom kommer från

men sångaren kommer från krylbo vart fall 

det var ett nytt band för mig och dom var riktigt bra

i mina öron 

så bra att jag passa på och köpte mig en vinyl av dom

en 45 rpm med 4 låtar på 

vad jag förstår så var det den första skivan från dom 

ett mycket bra band som spelar 100 % rockabilly musik

 



G
M
T
Y
Talfunktionen är begränsad till 200 tecken

2 kommentarer:

  1. ...I find it interesting the bluegrass music is popular in Sweden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. We have several festivals every year
      Bluegrass is a nice music
      Thanks Tom

      Radera