#409

 Idag så har det vart en ovanlig dag för mig

Idag så har jag inte gjort nästan ingenting

Men det är väl det som kallas för semester kan jag tro

Ute så faller både regnet och kylan höll jag på att säga

Från +34 till +15 över en natt bara och regn 


Nej idag så har jag suttit mest här där jag sitter nu

framför datorn och försökt mig att förstå mig på

affinity photo för windows

affinity photo var byggt för mac och apple från början

och det märks för allt är så olika och lite bak och fram

eller hur jag ska säga 

så när jag jobbar i affinity photo har jag märkt

ja då får man inte tänka på windows eller Linux menyer 

då blir det fel


Men jag tillverka en bild i affinity photo bara för att

se och försöka komma på hur det fungerar

front bilden är gruvan här i riddarhyttan

och bakgrunden är en fantasi bild av någon vintergata ser det ut som 

 

Men bara för att så gjorde jag en liknande i Gimp också 


Men gimp går inte bra i windows 11 märkte jag

ger man på för mycket i gimp så låser sig hela windows

och man måste starta om hela datorn 

Nej för mig och min egna erfarenhet så går gimp bäst i Linux fortfarande 

två samma bilder men ändå så olika 

G
M
T
Y
Talfunktionen är begränsad till 200 tecken

5 kommentarer:

  1. It looks good, Mikael but i never heard of affinity photo,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks so much Bill
      I think it is quite a common editing program in the photo world
      but I like Gimp better

      Radera
  2. It looks good, Mikael but i never heard of affinity photo,

    SvaraRadera