#1064

 Ja egentligen så skulle jag vara ute

på en skidtur idag

Det är en strålande vacker vinter dag

med minus 20 grader kallt

och solen skiner med glödande guld

Men jag känner mig trött och sliten

och tung i huvudet och ont i halsen

ja vet inte

det går ju både influensa och corona

och allt vad det heter i dessa tider 

Men jobba har jag kunnat i veckan

så man får ta helgerna för att vila upp sig

och varför då inte sitta och leka med bilder

i min ny installerade dator

Jo Linux mint har släppt den senaste versionen

som jag kör nu 

Den fick namnet Virginia 21,3

Men jag har inte sett någon förändring så

den är lika snabb och stabil som dom andra versioner 


Högforsbäcken i riddarhyttan

är nog den bäck som jag har fotat mest genom åren

jag var här för första gången en sen kväll

eller eftermiddag 2011 och den 30 december 

och fota med hjälp av en ficklampa 




sedan så var jag hit igen dagen därpå igen 

och sedan så har det fortsatt så genom åren

visst jag var här tidigare med

och plocka svamp här med min mamma 

runt omkring bäcken 

kanske det var då jag fick upp intresse för denna bäck då


Bilder och album här

https://pentaxfoto.jalbum.net/Bergslags%20Bilder/Riddarhyttan/H%C3%B6gforsb%C3%A4cken

2 kommentarer: