#1057

 I Oktober år 2013

så var jag till Mossgruvan här

i bergslagen

Hade hört att dom inte tyckte foto besökare

till den lilla gruv orten 

dom få året runt boende som finns kvar där 

fortfarande

Men jag upplevde inget sånt 

Utan jag fick mig ett trevligt samtal med en

äldre dam som fortfarande bodde kvar på orten  

Hon var besviken att det såg ut som det gör

idag i mossgruvan 

rivnings hus och ostädade gator och grön område 

Mot hur det såg ut där när gruvan och sammhället

fortfarande var igång 

jag blev nog kvar i en närmare timme

med henne


 synd var att jag enbart foto gruvan

i mossgruvan

https://pentaxfoto.jalbum.net/Bergslags%20Bilder/Gruvor/Mossgruvan 

8 kommentarer:

  1. ...I love the "bright star!"

    SvaraRadera
  2. Your photos are amazing. Are people allowed to go into the mine and explore and take pictures?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much
      They are mostly open if you can or not, I don't know

      Radera
  3. The black and white version of the abandonment works well.

    SvaraRadera
  4. I agree--- Perfect for monochrome.

    SvaraRadera