#1062

 Nu idag så kom det väntande ovädret in

med snö och blåst 

Nu ikväll just nu så ser det ut som det har slutat snöa

Men den hårda vinden är kvar i luften fortfarande

Tog även en tur med bilen

men vad jag såg så var det rätt så mycket snö

efter vägarna och det drev igen med snö

Försökte även att snö röja här hemma efter jag kom från jobbet

både här hos oss och våran granne i grann huset

han är ensam och gammal och jag hjälper han med snön

varje vinter 

Men jag gav upp rätt så fort för det blåste för mycket

och jag blev helt översnöad av utkastet på snö slungan 



Men jag fick rent på utfarten vart fall

sedan efter en lång stund enbart med Linux

så har jag nu gett windows 11 mitt tycke 

och det är faktiskt lite ovant för mig

än så länge 

så vi får se hur det blir med det 


sedan så har jag raderat allt mitt innehåll både på

facebook och instagram 

eller meta som dom heter 

jag gillar inte deras nya metoder att kunna ta betalt

som ett abonnemang för att slippa

spårning och reklam från dom

kan hända att jag överger dom båda helt 

inom en snar framtid 

Men facebook använder jag som ett kom ihåg

för kommande event 

som musik och bilträffar 

så det kan bli svårt att vara utan det 

Instagram ja det är ju kul att följa

alla dom olika konton av bilder 

6 kommentarer:

  1. ...the 15 year old neighbor boy comes and shovels our sidewalk and I have a contractor plow the drive. I can't do it anymore.

    SvaraRadera
    Svar
    1. It's good to have kind people to help
      I'm helping my Neighbor
      Thank you very much Tom

      Radera
  2. Jaha då får jag inte se dig på Insta längre. Jag förstår dig, jag hade liknande tankar om facebook igår. Men jag har bara FB till att följa någon grupp och ett par sidor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man ska väl aldrig säga aldrig
      samma för mig på FB

      Radera
  3. Es bien duro, transitar con la nieve y el viento, por las carreteras.
    Un abrazo.

    SvaraRadera
    Svar
    1. yes, very difficult, with snow and wind at the same time
      Thank you very much Ventana

      Radera