#1055

 Jo visst kom jag ut på en skidtur igår

dock lite senare än planerat

Blev först på eftermiddagen

För på morgonen när jag gick upp

till 06,30 så var det för kallt tyckte jag


och kallare blev det senare vid soluppgången 

så jag gick och väntade in varmare väder

här hemma

och när tempen visade

(bara 18minus)

då åkte jag iväg 

Men det bekom mig inte att det var 18 minus

Luften är torr nu och ingen blåst 

och det visade sig att jag hade tagit på mig en tröja för mycket

jag blev svettig och det är inte bra på vintern 

då kan man börja att frysa 

så väl tillbaka till bilen igen så tog jag av mig en tröja

och hade enbart en tröja på mig 

Handskar klarade jag mig utan också

blev så mycket enklare att fota då 

Mössan åkta på och av

Jag gjorde två spår igår

dels upp till Bjursjö torp 

Här så skida jag som ung och tillsammans med Olle 

Han åkte alltid först då på den tiden

för han visste vart alla gruvhålen fanns under snön 

nu fick jag lite på gamla minnen när jag var själv

Nästa spår gjorde jag in till kopparverket 

och jag har planer på att dra en längre sträcka där

ut till krut ön och runt 

jag tycker om denna typ av skidåkning 

ut i naturen själv  och ospårat 

blir ju spår när man skidar tillbaka vill säga 

skulle ha åkt idag igen

men jag tog mitt ansvar att jobba lite här hemma i stället

och tog in dom sista pellets pallarna i källaren 

vi har fortfarande 18 minus grader

men till vecka ska det bli varmare igen 

 

Bilder och album här......

https://pentaxfoto.jalbum.net/Pictures%20from%20the%20day-Bilder%20fr%C3%A5n%20dagen/2024-01-06 

 

Har även lyssnat mycket på Carl Perkins

och då tänkar man på rockabilly i första hand

men han var även en duktig country sångare med

tycker jag på äldre dagar



9 kommentarer:

  1. Svar
    1. Yes, we have had a real winter this year
      I think it's beautiful
      Thank you Roentare

      Radera
  2. ...it may have been cold, but it sure looked beautiful.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I think it's beautiful to have a real winter again
      Thanks Tom

      Radera
  3. Wonderful photos but phew that is cold! Never really see it that cold over here. Was about -12 or -11 last winter. So far the coldest has been about -4 this winter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. We've started to get warmer again
      I'm sure there will be more snow instead
      Thanks ananka

      Radera
  4. Great photos, hope it gets warmer for you.

    SvaraRadera