#31

 Updaterat album


Bilder här......

https://pentaxfoto.jalbum.net/Bergslagen/Natur/Winter

 

Dom nya bilderna i albumet

är fotade i Riddarhyttan natur

 

Och vad ska man tro på hur den 3 dosen vaccin ska fungera 

rätta mig om jag har fel

Men nu så har man hört mycket om hur mycket dom vill

att alla ska vaccinera sig 

så fort det bara går och lite till

alla över 18 år ska beställa tid så fort som möjligt

för att få sin dos av vaccinet

jag har fått min 1 och 2 dos

min andra dos fick jag före midsommar i år 

och det blir nog min sista dos också !!

Min fru har fått sin 3 dos av vaccinet

hon låg utslagen i drygt ett dygn efter sprutan

men nu är hon på bena igen 

själv så har jag varje morgon gått ut på 1177

för att se om det finns någon ledig tid

tills idag kl 06,50 på morgonen så fanns det en ledig tid

för den 3 dos vaccin

det fick jag reda på efter jag hade loggat in mig med mitt bank id

och när man loggar in med ett bank id

så ser dom på andra sidan vilken jag är

namn adress ålder kön ja vad ni vill

dom ser det mesta

fick en tid idag att få min 3 vaccin spruta kl 13,00

här hemma på sjukstugan 

stämplade ut strax före 13,00 och åkte iväg

när jag kommer dit så var det nästan tomt på folk

i lokalerna 

kom in på direkten till en sjuk syrra 

och samma sjuk syrra som hade givet mig dom andra doserna som jag hade fått i sommras 

satt mig ner och drog upp tröjan på armen och var berädd

vad skönt tänkte jag nu så har man även klarat av detta före jul också

Men fick svaret att vad gör jag här

Typ !!

jag var fortfarande för ung för att få en 3 dos

men snälla du sade jag

jag har ju loggat in mig på bank id och fått klartecken på 1177

om jag var för ung så hade det väl inte gått och bokat tid sade jag

undrande som jag var 

men dom följer folkhälsomyndigheten

och där så står det vilka som ska rätt att vaccinera sig nu

 

summa sumarium är att systemet 

även detta system !!

inte är som det ska vara

om det nu är så, så skulle inte jag kunna ha boka tid

över huvudtaget på 1177 med mitt bank id

det skulle ha sagt ifrån redan där att jag var för ung

att vara för ung ska man väl ta som en komplimang

men det gjorde jag inte idag

jag blev rent ut sagt redigt arg 

att det aldrig kan fungera som det ska

det är så många myndigheter som ska lägga sig i

och det har ju visat sig av corona kommissionen

att vi har vart väldigt dåliga att utföra rätt saker

på rätt tid 

men det är ju inte den lokala sjuk syrrans fel 

så klart  och det sade jag också till henne

det är inte dig jag blir arg på

tänk om jag hade haft 5 mil enkel resa för att få min spruta

och fått vända hem tom hänt 


Nej nu blev jag så vrång av mig idag så jag struntar helt

i den 3 sprutan och i dom framtida 

vart fall tills dom får ordning på systemet 

men man ska väl inte hoppas på för mycket

av ett under !

 

 

6 kommentarer:

  1. ...WOW, winter can be gorgeous!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Many thanks Tom
      Winter can be very beautiful

      Radera
  2. Tog min 3:de igår, väldigt spontant, skulle bara läsa på anslagen utanför vaccinationcentret här i stan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att det även fungerar spontant på vissa landsting
      Min beställda spruta gick förmodligen till brännbart
      dessa vaccin har en kort hållbarhet och kan inte lagras
      skulle ta högst en minut att ge mig denna spruta
      men nu så blev jag utan

      Radera
  3. Nice captures of the winter wonderland. Very pretty! I would have been angry too if after arriving they told me no. What difference does it make anyway, they should have given to you. One more person done with the 3rd shot. I haven't got mine yet but expecting it this month. Enjoy your weekend, Mikael.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Many thanks Bill
      I can only hope that there will be better service in the future

      Radera