#60

 Nytt album


Idag på årets sista dag så passade jag på att åka ut för en sista gång för lite bilder

jag tog dock en snabb tur för jag ville hem till skidorna på teven

mellan herrarna och damerna 

hann lagom hem till damernas start igen

Idag så fotade jag med mitt näst sämsta objektiv 

jag har ett som är sämmre 

ett soligor 35*140 mm med fusk makro

detta objektiv ligger inte högt i tester 

jag for upp till riddarhyttan vackra natur 

den ligger nära och bra för mig om jag har lite bråttom

det var mera snö kvar där på skogen än jag hade förväntat mig

vi har haft ett milt väder nu i några dagar

så all snö är näst intill borta 

men här uppe så var det rätt så bösigt efter vägen att ta sig fram här och där

saaben som jag har är inte alls anpassad för denna körning

den är allt för låg av sig så det tar i hela tiden under bilen

denna bil som jag har ska gå i california eller på autoban i tyskland

här hemma på dessa dåliga vägar är den inte byggt för

men jag tar mig fram dock med hjälp av 4 hjulsdriften

nästa år som nu snart är på ingång

så ska jag väl försöka att få till några flera bilder än är 2021

det är min förhoppning vart fall  


bilder från dagen finns här......

https://pentaxfoto.jalbum.net/Pictures%20from%20the%20day-Bilder%20fr%C3%A5n%20dagen/2021-12-31/


6 kommentarer:

  1. ...you captured some beautiful scenes, Happy New Year.

    SvaraRadera
  2. Beautiful photos! Happy New Year, Mikael.

    SvaraRadera
  3. And the other Bill says---- Nice shots. I'll bet the Saab did better than my two wheel drive Ford pick up. It has virtually NO traction in snow and ice.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi Bill
      The Saab runs quite well in the snow but my previous car volvo xj70 was better in the snow it was higher ground clearance
      Many thanks Bill

      Radera