#15

 Nytt album


Bilder här.......

https://pentaxfoto.jalbum.net/Mixed%20Places/Los%20Gruva


Los gruva och lite mer

Vi hade lämnat fjällen och var på väg hem igen på väg 45

och letade efter en övernattnings plats över natten

Hitta på en vacker plats efter vägen

men låg för nära väg 45 och tung trafik på vägen

körde några mil till och svängde av till vänster mot Los

och hittade på en vacker plats och en lugn sådan

vid Stensjön strax innan Los

det var väldigt varm resa och vi hade en väldigt varm semester

ac var ur funktion på volvon 

och för övrigt var det inte så mycket som fungerade på denna 

volvo xc70 

den var fin på ytan men på insidan så var den slut 

det var även på denna semester som slut växeln

bak diffen gick sönder efter resan 

det hände strax före Leksand alltså bara efter en liten stund vi hade åkt iväg hemifrån

I Nusnäs så stannade vi och jag drog ur säkringen

till bak diffen så han blev tyst

och vi körde enbart med två hjulsdrift 

detta fel orkade jag inte åtgärda då vi hade kvar volvon 

jag orkade inte med en utgift en gång till på 15-20,000 tusen

volvo verkstad skulle ha 36,000 om jag inte mins fel 

mer än bilens värde 

jag hade innan åtgärdat en ny mellan axel på volvon

och jag hade åtgärdat två nya drivaxlar 

och jag hade åtgärdat en utbytt fördelningslåda till awd

och när bak diffen nu var slut

ja då var även jag slut och pank 

och jag insåg att volvo inte hade någon kvalité 

dock inte den jag inte ägde 


efter en god natts sömn och efter ett mycket skönt bad i sjön

kvällen innan så åkte vi ut igen efter vägarna och till Los

fick se då Los gruva på en skylt in till vänster

och svängde då av naturligtvis för att kolla vad detta var för gruva

Här i närheten så ligger även Hamra Nationalpark beläget 

ångrar fortfarande att vi inte tog två nätter till här

för att besöka parken 

Gruvan i Los är en gammal kobolt gruva

som var i drift under 1700 talet 

och från 1990 talet så har det vart en öppen gruva för besök 





4 kommentarer:

  1. ...on this chilly, overcast day it's nice to see your flowers!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Many thanks Tom
      it is the same here gray and cold weather and no snow yet

      Radera
  2. Lots of beautiful scenery in your gallery, very nice to see.

    SvaraRadera