#10

 Nytt Album


Bilder här

https://pentaxfoto.jalbum.net/Mixed%20Places/Flatruet

Bilder från Flatruet 

Sveriges Högst belägna landsväg

har åkt denna väg många gånger både till och ifrån min syster

som inte bor långt härifrån  

första gången som jag kommer ihåg var 1989

denna väg och plats tillhör mina favoriter 

helt klart !!

Vildmarks vägen som vi körde i sommras kan inte mäta sig med denna plats 

anser jag

Långa sträckor av den så kallade vildmarks vägen

var liknande som vi ser här hemma

som att köra till malingsbo till exempel !

ska försöka att komma dit igen

kommer ju att gå mycket enklare om bensin och diesel priset

kan sjunka från sitt nuvarande pris 

så vanligt folk kan åka på semster med bil och husvagn i Svergie

utan att behöva ta ett sms lån 

men det ser jag nog om jag ska vara ärlig en omöjlighet 

att pris på bensin ska bli billigare i framtiden 

nu ska vi ha el bil säger dom    

4 kommentarer:

  1. ...Mikael you captured some beautiful skies!

    SvaraRadera
  2. Lots of beauty in your shots, Mikael. The gallery is a treat for the eyes. Petrol is going up here too, €1.77 a liter today.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Many thanks Bill
      There seems to be no stopping the price of gasoline

      Radera