#1102

 DDR

 

Idag men för 10 år sedan

så var jag till Ängelsbergs bruks miljö









Sedan så håller jag på med att forska

hur jag ska få igång mitt nya Bank ID

på mobilen 

Det ska inte vara lika lätt som tidigare

har jag fått till mig 

Utan det kan vara så att jag måste indentifiera mig

med ett svensk pass eller ett ID

Jag har inget pass

vad ska jag med ett pass till

jag åker ju enbart till riddarhyttan bara 

ja ibland händer det att jag åker längre

men om det är så 

så måste jag köpa mig ett pass för 400 kr 

och för ingenting därefter

 

Börjar likna det gamla öst tyskland detta tycker jag

Kom ni ihåg vad dom sa när vi gick med i EU

Pass ja dom kunde vi kasta och elda upp

i alla länder inom EU 

Det skulle inte behöva nått pass där heller

jag upplever att det har blivit ännu värre 

än det var före EU medlemsskapet 


Bank ID ja

är det bara sverige som har sånt !

ja vi vet inte

vi höll på att luska ut det på jobbet idag 

Men det ställer till mycket elände detta Bank ID

Lätt att råna och lura folk på telefonen bland annat

med Bank ID 

och det går åt en del mobiler som man måste förnya

på grund av detta Bank ID 

Konstigt att det inte kommer ett alternativ

i stället för monopolet Bank ID AB


Ett körkort idag är inte mycket värt längre

Bank ID pass och internationellt ID kort 

det är det som gäller

 

6 kommentarer:

  1. ..I love the third image with mix of stone and brick. It looks like art.

    SvaraRadera
  2. That first shot wins me over

    SvaraRadera
  3. It's interesting to see what looks like a column being held together by belts. Great pictures!

    SvaraRadera