#1081

 Jag följer en kanal på Youtube

som heter Gimp workshop 

alltså en lärande kanal för Gimp

han som driver den är en utmärkt lärare

och som förklarar hur man ska göra mycket bra

Men han använder en gammal version av gimp

och då ser inte verktygen ut som mitt gimp

och man får leta och försöka att förstå vad han säger 

Men är det alltid så lätt då

jag tror att jag har förbrukat i tid

över en timme på denna bild


och den ska föreställa en vintage bild 

nu fick jag inte till bilden lika bra som på gimp skolan

och jag har märkt att gimp är inte så resurssnål

av sig när man nu öppnar upp gimp

alla verktyg som liksom har legat gömt för mig

och som jag inte har använt mig av 

för jag har inte behövt det 

Men en kul kanal och om man inte har nått annat förs sig

av dagen så kan man sitta ner och försöka att lära sig lite 

kunskap

8 kommentarer:

  1. ...I remember you mentioning Gimp, but I've never tried it.

    SvaraRadera
  2. Har testat Gimp till och från under åren, men tycker det är ett svårt program. Man kanske måste ta till en youtubekurs för att börja fatta upplägget. Bilden blev ganska cool.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tony
      Gimp är lite knivigt håller med men som alla open source kan vara att förstå sig på
      Här finns länken till gimp skolan som jag följer
      https://www.youtube.com/@gimpworkshop9729

      Radera
  3. Interesting that I may look into it. GIMP file is usually large file size so I was never tempted to explore this option

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks roentare
      I usually save files as usual in jpeg in gimp

      Radera
  4. Nunca lo he usado, ni tengo el programa y tampoco dispongo demasiado tiempo, para experimentarlo.
    Un abrazo.

    SvaraRadera
    Svar
    1. You use the programs you like best
      Thanks Ventana

      Radera