#1089

 I fredags så tog jag ledigt från mitt jobb

och jag tog en dag tillsammans med min dotter

vi åkte till stockholm 

En promenad i gamla stan var inte att tänka på 

det fullkomligt stört regna under hela dagen

och på kvällen så blev det dimma på vägen hem

Ungefär så här såg det ut sista milen hem
Men vi klarade av Nordiska museumet

och Sjöhistoriska museumet 

Ligger inte så långt ifrån varandra säger jag

som inte alls hittar i stockholm utan gps 

Men jag körde fel bara en gång denna gång

och det är riktigt bra av mig i denna stora huvudstad 

 

Nu så skulle jag kunna vara som alla andra

men det är jag inte

jag skulle kunna köra windows på datorn

och äga en iphone eller nått liknande 

och fota med system kameran

jag hade med kameran + hela foto ryggsäcken med

utvalda objektiv för dagen 


Men.....

jag fota hela händelsen enbart med min mobil

från kina

min spion mobil Huawei p40 pro 

enkelt och smidigt 

jag tror man sticker ut om man kommer in på ett museum

med en hel del kamera utrustning 

så tror jag


Jag fick parkerings böter efter vi hade kommit ut ifrån

Nordiska 

Vi annlände kl 10,15 och kom hit till bilen 12,30

man ser det på automaten ! 

jag hade betalt för 3 timmer av 180 kr 

så 10.15 och 3 timmar fram blir väl 13,15

om jag har räknat rätt 

grejen med denna apparat

var att man inte fick en lapp att sätta på rutan

nej allt skulle sparas elektronikst

men det borde väl parkerings vakten ha koll på

eller vad tycker ni 

ja boten är på 900 kr 

men den är överklagat av mig via epost 

tillsammans med ett kvitto från min bank att det

har blivit draget 180 kr från mitt konto 

jag ringde in också så klart 

men jag förstår att det kan bli sådanna här fel och misstag

om nu saknar rätt kompetens för jobbet

för personen som jag prata med i telefonen

 hade inte alla hemma tyckte jag


Ja jo

jag blev lite störd av denna felaktiga parkerings bot

kan jag villigt erkänna

 Men vi fortsatte våran tripp senare till

sjöhistoriska 

och det var lunch dags 

vi äter på sjöhistoriska sa jag 

Men.....

Pannaka för 95kr styck det var det billigaste dom hade 

tur att man hade med sig egen mat i bilen

Ägg mackor och kaffe  

 

Annars så har den övriga helgen bestått mycket av tv

av mig 

Dock inte av melodifestivalen !

Nej mera av skidor och rally 

Skidtävlingarna går i nordamerika så det såg man

på kvällarna

och rally sweden har ju gått ca 4-5 timmar varje dag

på svt play 

så det har varit fullt upp med det

 

Mina bilder från dagen
https://pentaxfoto.jalbum.net/Mixed%20Places/Stockholm/Nordiska%20museumet/

 

https://pentaxfoto.jalbum.net/Mixed%20Places/Stockholm/Sj%C3%B6historiska%20museumet/ 

2 kommentarer:

  1. ...it's great that you were able to have a special day with your daughter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Tom
      It is important to spend time together

      Radera