#171

 Empty bottles


En bild som jag redigerade i programmet Rawtherapee

ett program som även så klart fungerar i windows och mac

men jag upplever att det fungerar bättre i Linux

Nu så har jag gått i mål i kursen på moderskeppet

av bildbehandlings programmet affinity photo 

man kan få till snygga bilder i affinity om man vill

men jag är lite osäker om det är just dom bilderna som jag egentligen vill ha 

rawtherapee är lite mera snällare med bilden som ska redigeras 

anser jag

här jag konverterat om bilden till svart vitt

och lagt på en blå ton i bilden 

inget annat montage i bilden 

flaskorna på bordet fanns där då jag var på besök i huset 



6 kommentarer:

  1. Nice lighting, and the blue tone creates a nice mood.

    SvaraRadera
  2. Looks like the party has adjourned. :) Nice light in the photo, I like the purple glow.

    SvaraRadera
    Svar
    1. They may not have liked wine
      Many thanks Bill

      Radera