#134

 Tänkte att jag blandar lite av musiken ibland

och inte bara tar en vinyl skiva från hyllan

utan jag får leta lite grann efter nått annat 

Har sagt det tidigare att Thorleifs dansband

är högaktat av mig 

Men jag har några flera som jag högaktar väldigt högt

och som var tidigare än Thorleifs i min vinyl hylla

då på 1970 talet var mina vinyl skivor lätt räknande 

hade inte så många då 

Denna vinyl kom jag ihåg som min första av flamingokvintetten 

min första vinyl skiva av dom 

och den heter då nummer 6

den har blivit en av dom bästa av flamingo

både från mig och andra 

jag spelade den på min vinyl spelare

här i Riddarhyttan och i Bäcka för första gången

jag hade en väldigt simpel vinyl spelare då

en sådan där som högtalaren var locket

till vinyl spelaren 

inte så värst mycket bas i den högtalaren att skryta med

denna vinyl är ifrån 1975

så jag måste väl ha sparat min veckopeng på 5 kr

kan jag tro

pappers femmorna kom ni ihåg dom !

Finns många favorit låtar på denna vinyl skiva

svårt att ta ut en bara

men jag har alltid tycket om låten

"Hälsa till Marie från mig"

den låten har liksom blivit dansbandens dansbands låt för  mig

genom tiderna 

Även Larz Kristerz gör denna låt mycket bra

"Men dock inte glömma Thorleifs Gråt inga tårar"

också en mycket bra klassiker


Låten Hälsa till marie från mig

låter lite likt Just a closer walk With Thee

eller vad tycker ni !!






 

4 kommentarer:

  1. ...not the Flamingos that I know!

    SvaraRadera
    Svar
    1. A classic Swedish dance band that still plays
      they started already around 1960-61
      thanks Tom

      Radera
  2. I never heard of them. Dance bands were popular in the 70s.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I think they were the best in the 70's
      Thanks Bill

      Radera