#144

 Att fylla 60 år är inget man kan göra nått åt

det blir bara så vara sig man vill eller inte 

själv så tycker jag att det liknar ........

ja  jag ska inte skriva vad jag tycker

det får ni räkna ut själva vad jag tycker om det.

Men diplomatiskt så kan jag väl säga bara

det är att man blir äldre 

i år vill säga

själv så är jag inte 60 år

jag kanske befinner mig på en nivå hälften av 60 år

runt 30 eller 25 

känner man sig så i sinnet fortfarande

ja då är det väl rätt så onödigt att bli vuxen vid 60

men likt så har man åldern i mot sig 

om man säger så 

man är närmare trälådan än vaggan om man säger så 

vid 30-40 eller 50 kände jag inte såhär

men just vid 60 så skulle det börja

ja ja man blir inte äldre än vad man gör det till 

brukar det heta

och jag gillar fortfarande ungdomen och barnasinnet fortfarande

jag gillar utelivet och jag gillar partyn 

jag gillar bilar och dess teman fortfarande 

jag gillar att prata ett visst språk eller slang ord kanske det heter

då vi är ute på turne på sommaren med vänner

yngre och i min ålder

alla är vi dom samma 

och jag har svårt med vissa pensionärer i bilar och i kassa kön

och jag gillar fortfarande Eddie Meduza 


Historien av denna vinyl skiva är som följer

sommaren 1984 efter mitt nattskift så åkte jag till stans vinylbutik 

och hängde på dörren tills dom öppnade för dagen

för det var på denna dag som denna vinyl släpptes som jag var där


väl inne i butiken sade jag vad jag villa ha för vinyl

och ägaren till butiken sade att den vinylen för inte säljas

den ska till baka för en ändring av en låt som inte fick vara med på skivan

ja det är en enda låt med låt titel som var stötande

det ska sägas !!

det som spelas idag på en viss radio kanal på statliga radion 

där så spelar dom låtar som är långt mycket värre 

än som spelades på denna vinyl skiva 

så tycker jag vart fall !!


Men hur som haver så fick jag köpa denna vinyl vart fall tillslut

han hade en kvar under disk 

sa han vart fall 

men jag fick absolut inte säga det till någon

och det har jag ju inte gjort heller

inte i vilken stad eller butik

och det är 38 år sedan

och vi kan väl ta en låt från skivan







sen upp på allt det andra så har jag fått covid också
ja självklart
varför ska jag klara mig då alla andra har det eller har haft det

börja känna mig dålig i Torsdags kvällen efter jobbet
och tog en sjukdag hemma på fredagen
och kände mig vek att jag var hemma från jobbet
det är väl inget fel på mig va gör jag hemma
ja är sån och tänker så

idag på morgonen till os teven så tog jag mig en kopp kaffe och en kaka till
och jag kände ingen smak i mun vare sig från kaffet eller kakan
Mitt lukt sinne var också nästan borta
jag testade med att lukta på mina gamla strumpor från gårdagen
jag kände dock en svag doft av dom
och dom brukar lukta om man säger så efter jobbet !

skicka efter ett bud som köpte ut både snabb test och snus åt mig 
och visst gav det utslag
och ja äntligen sade jag
ja med !! 
av lite ironi så klart 

Mat och öl och kaffe smakar ingenting 
det smakar illa kan man säga och man har en konstig smak i munnen
hela tiden 

jag är i karantän just nu
och även här hemma så har vi ett varsitt sovrum så länge 
men då jag får lust och ork så ska jag ut och jobba lite här hemma
jag har dock ett antal pallar pellets som ska in fortfarande
men ut och träffa andra det gör jag inte
trots att restriktionerna är borta i Sverige 
personligen så tror jag att nu så kommer dom flesta
att få känningar av covid då allt blir som vanligt igen

dock så känner jag mig febrig och värk i bena än så länge 
så man tar en dag för dag 
det är som en vanlig förkylning i kroppen
så känner jag vart fall 
men vissa kan bli väldigt sjuka av sig
hoppas att ja klarar mig från det





6 kommentarer:

  1. ...I'm sorry about your positive test, take care and I hope that you feel better soon.

    SvaraRadera
  2. Hopefully you will start to feel better. I heard it is not bad if you were vaccinated. Take care, Mikael.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Bill
      it's lucky to be vaccinated, it's hard as it is anyway
      pain in the body and dizziness in the head

      Radera
  3. Vi diskuterade det igår hur gammal man känner sig i huvudet. Jag kom också fram till att jag känner mig nog som 25-30år trots att kroppen är snart 66.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt Tony
      men just nu med covid i kroppen så känner jag mig lite matt
      men det går snart över hoppas jag

      Radera