#1150

 Idag så hade våran dotter sin födelsedag 

så vi tog med oss våran Caroline 

på en restaurang idag efter jag hade slutat mitt jobb

jag hade jobbat sedan 05,00 i morse

och hon fick välja fritt ifrån mat sedeln 


 

och med dryck

hela tjocka släkten var med 

och även kompis till Caroline 

så vi fick ett långbord för oss själva

Vi satt kvar rätt så länge

och prata med varandra

blir ju inte så ofta man träffar varandra 

i släkten 

vi kom in bland annat på om vi inte ska sälja vårat hus 

och flytta in i en lägenhet 

jag kan säga så här på en gång

sätts jag i en lägenhet 

ja då blir jag inte gammal av mig 

ja skulle nog få panik av att bo i en lägenhet 

Friheten av att bo i ett eget hus överväger än så länge 

trotts att det innebär mycket jobb 

helst nu på våren i trädgården 

Dyrt är det också 

räntor och pellets och vatten och sopor 

Men friheten att kunna vakna kl 02,00 på natten

och spela musik ute på altanen utan att man stör någon

Friheten av att kunna ha 22 grader varmt inne på vintern

i stället för 18+ i en lägenhet 

ja det överväger än så länge hos mig vart fall

sedan är ju huset vårat nu 

ja det är ju inte betalt det kommer det aldrig bli av oss

men våra barn är födda här

vi gifte oss i detta hus 

det är jag som har renoverat detta hus 

jo det känns som att detta hus är vårat nu 

mycket minnen i detta hus

och som ni vet kanske

så är jag svag från minnen och nostalgi

Hemma igen

och vi tog bilen jag och min dotter för att

kolla in fågel livet

och ja det är nog vår i luften nu

trots minus 7 grader kallt i morse

och snö på marken 


























 




4 kommentarer:

  1. ...happy birthday Caroline. I hope to live in our house for a long time.

    SvaraRadera
  2. And a happy birthday from me, too! I love the pictures.

    SvaraRadera